onsdag 20 mars 2013

Scrapssömnad och presenter

 Så här vill jag ha mitt gröna.
I små mängder, tillsammans med turkos!
Ett brev med mestadels små scrapstyger kom i måndags.
Det var från en liten Bambi som just sytt färdigt ett mormorsrutetäcke
(ja, jag vet att du kallar det farmorsrutor, men det gör inte jag, Eva);-).
Härliga färger och nyanser som lockar till sömnad!
Kassarulle-papper från de gamla apparaterna, 
(som inte svartnar när det kommer i närheten av värme) 
just nu har jag en rulle framme.
Det blev en stund av "tuta och köra"!
 Kravlös sömnad och tankar som kan vandra som de vill!
******************************************************************
Ännu en present!
Denna lilla mini pack kom till mig idag!
42 st 2½" kvadrater med superfint 
tyg från MODA och Sweetwater
Tack  Carina!

******************************************
Nu är jag så trött! 
Jag har sytt en hel del i dag och behöver jag sova!
Jag ber att få önska alla God Natt!

Kram
Maja

9 kommentarer:

  1. Jag har också sparat räknerullar från den tiden jag hade en sådan maskin på jobbet. Ännu en sak på min "att-göra-lista".
    Gillar din kudde i gårdagens inlägg - en gladkudde.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mitt tyg kom idag och det är underbart vackert!!
    Bamsekram och Lilleskuttpuss
    Mia

    SvaraRadera
  3. Det är sååå lite som vill till......Nu har du lite smågodis att "smaka på""...Skönt att höra och läsa en annan ton på rösten/Bambikram

    SvaraRadera
  4. Gillar dom små 2,5", bara att börja sy. Så söta dessa var.
    Sy med glädje idag.
    kram

    SvaraRadera
  5. Meen vaddå sy med kassakvittorullar?? Jag har ju sett att Immi syr sånt... men dumma jag trodde ju att det var själva remsan man syr som kallas så!! Förklaring behövs!
    Härliga färger som gör en Maja glad!! Det var nog på tiden innan magsåret hann blomma ut :D
    Tack för den trevliga pratstunden igår! Den piggade upp en annars tråkig tillvaro med det som sades vara vårdagjämningen!
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Flotte farger sammen!!
    Jeg hari ikke remser fra kassaapparet, men bruker papir fra telefonkataloger. Deutgis ikke lenger i Norge, så jeg passergodt på den jeg har!

    SvaraRadera
  7. Remssömnad har jag också pysslat med, men ännu är inget klart :)
    Härliga tyger o färrger du sytt med.

    SvaraRadera