söndag 31 mars 2013

Step Down Piecing mm...

Jag älskar att lära mig nya saker!
 Sarah Fielkes kurs på Craftsy fick mig att sy en liten bonad.
Storlek: 44 x 57 cm.
Tyget är från en Charmpack.
Weekends av Erin McMorris och ett lila enfärgat.

Det tog ett tag att lära och tur att sprättaren var nära!
Stundtals lite otympligt och här fick man tänka både framåt och bakåt samtidigt!
Det var som att lägga ett pussel!
Detta var kul, mycket kul!!!
Inspirationen satte igång tankarna 
och innan jag visste ordet av hade jag börjat rota i min rosa scrapsbag.
Här är lite av det som blivit sytt från det rosa.

Tack för en alldeles jätterolig dag!!!
Kväll och nästan Natt på er!
Kram
Maja





8 kommentarer:

  1. Kul mönster! Ser lite knepigt ut.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul mönster. Jag kollade på Craftsy men kunde inte hitta kursen. Nyfiken!
    kram

    SvaraRadera
  3. Det ser inte helt enkelt ut! Men vad kul att leka med ett nytt mönster! God fortsättning på den glada påsken!

    SvaraRadera
  4. Det märks att du haft en toppdag, det lyser igenom din text - härligt att läsa!

    SvaraRadera
  5. Dette ser morsomt ut, men selv med "bare" kvadrater, de er jo i to forskjellige størrelser, forstår jeg at de kreves tankearbeid! Men fint ble det. Spennende å se hva det rosa blir til slutt! Ønsker deg en ny toppdag!

    SvaraRadera
  6. nu har du väl hittat på nåt som du blir ensam om att kunna?? Det serverkligen omöjligt ut!! Gratulerar till ditt enorma tålamod!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Läckra färger och fräckt mönster!
    Jag har nallat lite på jelly rollen och sytt en "liten" påse till toaletten på landet:))
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Full fart i helgen förstår jag!!Bambikram

    SvaraRadera