torsdag 6 juni 2013

Blått och Gult...

...är ju riktigt vackert tillsammans!
Om man sedan lägger till ljusblått, vitt och
grönt så blir ju resultatet rätt fantastiskt!!

Sveriges nationaldag 
och
Vi har varit uppe i vår kolonilottsstuga och 
städat den ren efter takbyte och tapetsering. 

Jag har mätt på fönster och håller just på att fundera på 
hurudana gardiner jag ska sy.
Jag har redan börjat förbereda kuddöverdragen till
"soffsängen" och golvmattan är tvättad!

Vi kommer inte att vinna någon tävling om den tjusigaste stugan, 
eller den bästa inredningen, men 
det är inte meningen heller!
Allt vi vill ha är en egen "oas" där Raja kan springa fritt
och vi kan umgås med varandra och våra vänner.

Odlingsmässigt vill jag bara ha mina rosenbuskar och min Jasmin.
Tiden när jag "låg på alla fyra" och rensade och satte blommor
är över för mig!
I alla fall uppe i stugan!

Nej, när jag är i vår koloni så vill
jag bläddra i tidningar,
spela kort, fika
och kanske sy en "lukkekant"
eller sticka!
********
Den här kudden ville jag inte ens göra klart!!!
Tanken var att den skulle bli en väska,
men jag gillade inte sättet jag sytt på.
Sanna tog över och det blev en kudde!

Hoppas att Ni alla haft en fin dag!
Kram//Maja




7 kommentarer:

  1. Jodå min dag har varit toppen!!!
    Bambikram

    SvaraRadera
  2. Fel!! Det blev en fin kudde!!
    Det är sunt att inte vilja jobba ihjäl sig när man är på sommarnöje!! Du ska passa på att njuta!
    Jag har insett detsamma... men måste allt rensa lite ändå... fast mindre!
    Kramen till dig

    SvaraRadera
  3. Har bara lite vissna blommor att klippa bort när jag är på mitt sommarnöje (balkongen).
    Kudden blev ju häftig.
    Idag fyller yngste sonen och Nationaldagen 30 år :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tur att Du har Sanna, det blev en fin kudde. Tänk om jag hade en Sanna också .... Ja man kan ju inte få allt, att ha fått en syster på gamladar är inte det sämsta :-)
    kram

    SvaraRadera
  5. Visst hade vi en vacker nationaldag.
    Det låter alldeles perfekt med en liten stuga att bara njuta i och hämta andan.
    Finfin kudde! :))

    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera
  6. Rätt inställning! Varför ligga på alla fyra och flytta plantor och grästuvor när man kan njuta av orörd natur. Viktigare att umgås och så idka lite handsömnad
    Kudden blev finfin
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Det låter så mysigt med den lilla stugan! Ett ställe för njutning och lugn och ro!
    Muggmattetygerna damp ner hos mig idag! Många tack. Hjärncellerna har redan börjat jobba!
    Kudden blev verkligen rolig tycker jag!

    SvaraRadera