fredag 14 juni 2013

En till!

Det är inte ofta jag syr samma mönster
efter vartannat, men jag ville testa min lilla "tankevurpa".
Denna gången tog jag en bit grön scraps 
och tänkte att det får bli som det kan och räcker till...
Mönstertygerna var från provbitarna som jag köpt av Titti på Ranten.
Alltså var de inte jättestora, men helt Ok att använda till ett block.
Dessutom blev det en hel del scraps av dom.
                                          Jag sydde framsidan på några timmar.
Det är ju bara att skära och sy.
Baksidan tog två dagar!!!
Här får jag verkligen "leka"
Jag älskar att sitta och pussla ihop mina scraps och
försöka skapa ett mönster av dom!
Jag har full förståelse för att alla inte delar min förtjusning
över dessa konstiga mönster som lutar hit och dit, 
men för mig är det detta som jag njuter mest av med min sömnad-
-Att skapa eget och "leka"!

Kviltningen hade absolut kunnat vara bättre.
Min högra arm vill inte riktigt vara med och hjälpa till,
så jag gör mitt bästa, vilket kanske inte är så bra just nu!
****************************************
Här har solen kommit fram en stund igen.
Vi ska ta en långpromenad med Raja 
och njuta av sommaren!
De sista skolbarnen gick på sommarlov i dag 
och det har varit ett regnigt och blåsigt examensväder!

Glöm inte av att det finns en chans att få
några tyger ur samma serie som jag sytt min nya kvilt i.
Gå till gårdagens inlägg och skriv varför Du vill ha dom!
***************************************
Jag länkar till:
och 

Ha en trevlig fredagkväll!
Kram//Maja

4 kommentarer:

  1. Även du har sytt en scrapsquilt till Junimånads utmaning eller är det två?? Det skyper vi på....trevligt och roligt mönster WG.../Bambikram i regnet

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med Dig att jag har svårt att förstå mig på baksidan. Men den tjänar ju ett gott syfte - den har glatt Dig när Du sytt den och det är ju inte det sämsta.
    Framsidan gillar jag desto mer :-)

    SvaraRadera
  3. Den blev jättemysig och ett riktigt konstverk på baksidan!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Härligt! Och stort tack för post!!! Kom fram på min födelsedag. Lycka! Kram

    SvaraRadera