lördag 15 juni 2013

"Pytt" med mersmak!

Min "Pyttipanna" är färdig!
Visserligen inte helt enl. mönstret,
men jag kände inte för att köpa ett nystan till
och jag ville inte skarva i med ett annat garn.
Däremot så hade jag huvudet någorlunda på "skaft" denna gång
och hade när sista maskan maskats av endast en liten stump kvar att fästa med!
Jag gjorde 45 uddar.
Det blev en lång och inte alltför bred sjal.
Exakt ett nystan gick åt till min "pytt".
(100g/300m).
Garnet var oerhört lättstickat och behagligt att använda.
40% Ull, 25% Silke, 25% Polyamid och 10% Mohair

Pyttipannan gav verkligen mersmak.
En liten, är redan färdig och ligger på blockning.

Här skrev jag och visade hur långt jag hade hunnit förra
lördagen. 
Där finns också länken så att du själv kan sticka dig en
egen pytt.
I går och i dag har den verkligen gjort nytta!
Jag har feber och ont i halsen!!!

Ta hand om dig!
Kram//Maja

7 kommentarer:

  1. Krya på Dig, kanske vi hörs i morgon?
    kram

    SvaraRadera
  2. Så snygg den blev på dej, värsta grymma bruden typ!
    kram, pia

    SvaraRadera
  3. Men... sommarförkylning är ju inte roligt att ha! Hoppas du kryar på dig fort! Så bra att du har en härlig sjal att linda runt halsen nu då! Den ser skön ut!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken bra och praktiskt (och snygg!!!) sjal. En sån ska jag också sticka. När jag är färdig med allt annat som är på gång... :-)

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  5. This shawl is very pretty! Those blues are so lovely on you. Hope you're feeling better!

    SvaraRadera
  6. Vad fina dina pyttar är :) måste bara fråga vilka stickor du använt till Norogarnet jag försökte men det blev inte så bra så garnet ligger åt sidan just nu... Kram

    SvaraRadera