torsdag 18 juli 2013

Finns det något roligare...

...än att öppna brevlådan och hitta ett gigantiskt stort kuvert adresserat till en själv?
hade städat i sin studio och dessa tyger +
 ett flertal andra skickade hon till mig och Sanna
En sak är säker; 
Dessa tyger skulle jag aldrig någonsin komma på tanken att ge bort!
De är från Moda´s designers "3 Sisters".
Jag älskar deras tyger!
Dessa milda beige och matchande nyanser är en skön avkoppling till de
starka färger som jag brukar välja!
Jag "vilar" ögon och själ i dessa nyanser!
Jag har massor med andra projekt som måste påbörjas och färdigställas innan jag kan börja med dessa,
men jag tror redan nu att jag vet vad de kommer att bli!

Tack än en gång Gunilla!!!
***************************************************

Jag har inget sytt i dag heller!
Saknaden efter Raja är så stor!!!
Jag är inte van att vara själv i mitt syrum och det är tomt utan den lilla "damen".
Trots en unghund i huset så är saknaden efter min bästa vän och följeslagare enorm!
Hon var som en skugga efter mig och jag hade sällskap i Paradiset när jag sydde.
Förhoppningsvis kommer de dagarna med Zacke också,
men redan nu visar han prov på att bli Husses hund!
**************
Min torsdagskompis, Zacke och jag var i alla fall ute i skogen och plockade
kantareller i dag.
Nästan 2 timmars plockning gav en hundbajspåse med "de gula".
Gott för A och hennes grabbar att äta!
Frisk luft och mycket vandra upp och ner i den backiga skogen
gjorde att jag sov mig genom halva etappen i dagens Tour-de- France.
Undrar just om jag kommer att sova i natt?

Jag gör ett försök här och nu!!!
Kram på Er//Maja


9 kommentarer:

  1. Har man sytt ett antal projekt av samma tyger, är det inte så svårt att skiljas från dem. Jag är glad att de föll väl ut!
    kram

    SvaraRadera
  2. Härligt med kul post! Och klok kommentar från Gunilla. Delad glädje är uppenbarligen dubbel glädje - inte sant?

    SvaraRadera
  3. Vilkenhärlig"syrra" du har....jag blir lite avis jag för min syrra är elallergiker och inte syr hon heller nu för tiden..Hon kan inte ens vistas inne i mitt rum bland alla maskiner och datorer!

    Tygerna är typiskt "Bibbiga" kan jag tala om ... du får allt se till att sy nåt mjukt och vackert av de där tygerna! Sy lite för mig som inte orkar... inte till mig då förstås!
    Idag har jag rastat hundarna två gånger och fixat lite ii trädården...klippt och ansat lite innan mattsvetten lackade på ryggen och benen blev till gele.Men det går lite bättre för varje dag och snart är jag nog ok igen
    Stor kram till dig och kil till Zackeskyngeln... han är ju tonåring och full av kan själv och vet bäst !!:D:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu skriver paddan själv orden igen och det är inte alls det jag vill skriva!
      Zackeslyngel skulle det ju vara... han har trampat ur barnskorna och vuxenskorna är fortfarandele lite föör stora att bara kliva i! Ni är mitt i den svåratr prioden när han vill bestämma själv! Det nu det gäller att han lär sig att lyssna och göra som ni sägeråt honomatt han ska göra. Han får barainte vinna den testen!!

      Kram och kli

      Radera
  4. those are such beautiful fabrics! I hope that you feel some peace in the loss of your beloved pet very soon.

    :) Kelly @ My Quilt Infatuation

    SvaraRadera
  5. Härligt med syrror!!Ja du där fick du något att bita iii,,men jag vet att du kommer att fixa något väldigt vackert/Bambikram

    SvaraRadera
  6. Underbara tyger och säkert blir det något underbart utav dom också! Kram..

    SvaraRadera
  7. Vilka läckerheter som låg i det kuvertet!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  8. Åh, vilka läckra tyger Gunilla gav dig. Självklart saknar du Raja och så blir det nog ett bra tag framöver. Jag tänker på Stoja med saknad varje dag och ändå har det gått mer än ett halvår sedan hon lämnade oss. Lynn är ju ingen "ersätare*" utan en "efterföljare" tänker vi och ger oss tillåtelse att älska den lilla busan och samtidigt sakna den Stoja Stoja, som ju var så mycket klokare och mer erfaren. Busiga - båda två :-)
    Nu vet jag till slut vad det var för mallar du fick av mig. De jag har hängde så snyggt på min gallervägg -aldrig någonsin använda.

    SvaraRadera