tisdag 9 juli 2013

Smultronfält, långa promenader och en "gammal goding"

På promenad i förmiddags kände vi en söt, god lukt:
-SMULTRON!!!
Ett helt fält eller kanske mer exakt en hel backe full av smultron!
KM och Sanna plockade, trädde på strå och ÅT!!!

Det är så härligt att se vilken vacker natur vi har här hemma också!
Jag är trött och kroppen värker, men
vi har haft en fantastisk fin dag!
"Hundlivet" är härligt!!!
*************************************************************
Nu till något Gammalt!
Gunilla sydde en kvilt som hon visade den 21:e Juni -13.
Jag tyckte att den var så fin!
När vi pratade så babblade jag på om att jag någon gång skulle vilja sy ett liknande.
Vad jag inte kom ihåg var att jag sydde delarna till ett liknande Afrikatäcke 
för många år sedan!
Någon annan i gruppen sydde samman och monterade,
men jag gjorde blocken...
Ja, så kan det gå när man syr i ett.
Allt kan man inte komma ihåg och tur är väl kanske det!
Jag är mycket sugen på att sy ett till mig själv.
Tiden får utvisa hur det går.
Har Du något projekt som du skjuter framför Dig, men som Du skulle vilja sy?
Skriv och berätta och inspirera mig och de andra som läser i min blogg!

Nu önskar jag Er God Natt!

Kram//Maja

8 kommentarer:

  1. Mmmmm, smultron. Trä på strån gjorde jag också en gång i min ungdom när vi hade lantställe. Nu ser jag bara smultronplantor på gården och ETT smultron har jag smakat :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det är nog ett smultronår i år.

    Så fin han är, Zacke... en piggelin kille.

    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera
  3. Åh, smultron! Jag har sett en hel del häromkring, men de har växt längs vägen. Så de smakar jag inte på.
    Så fin han är Zacke - skönt/roligt för er att få leva hundliv igen.
    Jag mailade dig igår, men tror inte du fick mailet. Krångel med servern. Kom på att jag ju hade glömt att tacka för de fina tygerna jag fick i Mora. Nu ligger de i lådan med övriga SBS-tyger och bara väntar på att jag ska sätta kniven i dem. När jag nu ska hinna det.

    SvaraRadera
  4. Maria ,,sy ett nytt eget täcke till Zacke....och lägg det jämte din symaskin på golvet och visa vart skåpet ska stå!!Så tror jag du får besök i fortsättningen i ditt paradis!!Tack för samtalet/Bambikram

    SvaraRadera
  5. Wow! What a beautiful crop of wild strawberries! Mmmm... they are tiny but very tasty. So happy to see you've got such a handsome fellow to keep you company. Does he eat strawberries? My dog used to love to! ;o)

    SvaraRadera
  6. Ser att jag inte har varit ute och kollat smultronen, fy på mig :(
    Zacke är en riktig sötnos.
    må så gott

    SvaraRadera
  7. Mmmmmmm, smultron! Har också plockat idag :) Ville också tacka för scrapsen som kom i fredags. De var jättefina, men kommer nog inte att hamna i samma arbete allihop.
    Vovven är mycket söt, hoppas allt går bra <3
    Kram Gun A.

    SvaraRadera
  8. Inte ska du oroa dig över att du bli ensam i Paradiset... Zacke kommer när han är mogen för det...han behöver lite tid att hitta sina platser bara. Ingen hund vill vara ensam... men vem vet vad han har med sig för spöken som han behöver "göra upp med". Så ta det lugnt och se tiden an.
    Kram och kli till Zeke

    SvaraRadera