tisdag 10 september 2013

Fortsätter att städa...

...men den här gången i min dator!
Under allt kastande har jag plockat fram en del bilder på
favoriter och här kommer en!
Jag vet att jag har visat denna bonad tidigare,
men saker som man gillar kan man väl få göra en repris på?

Mina" Sunbonnet Sue" är handsydda av tygprover 
och det är inte utan att jag är "sugen" på att sy en ny!
Denna fick min brorsdotter och trots att hon nästan är tonåring nu så 
sitter den på hennes sovrumsvägg. 
**********************************************************
Här kommer en annan:
Denna har jag inte ens sytt!
Jag satte ihop de olika blocken på detta 
sättet bara för att testa när jag sydde denna kudden:
En favorit; ritad av mig och sydd av den samma;-)
Jag försöker att spara på den så mycket som möjligt och
den får ligga i fåtöljen i vårt sovrum.
Där tänker jag varje dag att jag ska gå och sätta mig en stund och läsa, 
men inte har jag hunnit med det
-Inte i dag heller!!!
Kudden är nästan oanvänd alltså!

Nu ska jag hälsa på en annan kudde!

Natti natti!
Kram//Maja





6 kommentarer:

  1. Jadu... så kan man ju också göra när man inte sytt nått nytt! Vi är nog många som inte sett din fin bonad förr...du har säkert fler som du kan visa. Jag skulle nog också behöva städa i både datorn och på andra ställen!
    Kram och sov gott

    SvaraRadera
  2. love the pillow with the black and white with the bright colors!

    :) Kelly @ My Quilt Infatuation

    SvaraRadera
  3. Visst är hon ljuvlig lilla Sue, hon är fin var man sätter henne. Din kudde är också läcker i dina färger. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  4. Klart du skall sy en egen Sunbonnet Sue till dig - hon är söt! Kram

    SvaraRadera
  5. Att sy en Sunbonnet Sue-bonad var ett av mina favoritobjekt när jag började med lappteknik för 10-år sedan, än så länge har det inte blivit utav, men det kommer. Kram

    SvaraRadera
  6. Så söt den är .Har mönster på Sue tittade på den för ett par veckor sedan,Kanske dags att sätta i gång bland scrapsen
    Kram ha det gott.

    SvaraRadera