torsdag 12 september 2013

Jag har ju glömt...

...att visa resultatet av min handsömnad.

Mitt arbete monterade jag på en linneväv och 
handkviltade fast hexagon för hexagon.

2 maskinsömmar för att göra hankarna. 
4 maskinsömmar för att få ihop till "nesse"och sedan sydde jag allt för hand.
Jag älskar min necessär och att den är så rustik.
Den används nästan dagligen!
Jag har den är fylld med "sysaker".
**************************************************************
Till sist.

Här är min kompis Bettans arbete.
Jag lovade Kelly att visa mitt mönster som jag ritade i våras under bussresan in till stan.
En van sömmerska kan se och lista ut hur man gör och syr
och storleken väljer man ju naturligtvis själv.
Varsågod att använda designen!
Nu länkar jag till Kelly och Ni hittar dit genom att trycka på 
knappen till höger i bloggen!

God Kväll!
Maja


5 kommentarer:

  1. Oj, vad du är flitig! Så söt den blev nessen för dina sysaker! Ledsen att jag inte Skypat dig nåt än, men jag hinner absolut inte slå ner rumpan förrän helgen är över... men sen har jag allt tid i världen!
    Kramen till dig

    SvaraRadera
  2. Den blev söt och väldigt gunillig!! :-)
    kram

    SvaraRadera
  3. I just love your hexagons; I am working on my hexagons every evening while we watch tv...I am totally in love with doing them...I really like your colors. Hugs, Julierose

    SvaraRadera
  4. Underbart! Idag kom jag ner till min lilla hörna och se på katten! Nu kommer jag nog åt min lilla symaskin också! *ler* kram kram

    SvaraRadera
  5. beautiful hexies!! The colors make me wish for some cooler weather here! so pretty!

    I'm so glad you linked up with Needle and Thread Thursday!

    :) Kelly @ My Quilt Infatuation

    SvaraRadera