onsdag 2 oktober 2013

Tio första Tula block

Nu har jag tagit bilder på mina första block.
Eftersom vi ska sy 100 block så känns 10 stycken 
 lite lite, men  nu är vi på väg!!!
Block 5

Block 11

Block 14

Block 23

Block 37

Block 41

Block 51
Block 56

Block 79

Block 88

Eftersom jag köpt och sparat hennes tyger så fort jag sett några
så "spretar" mina färger och block åt lite olika håll,
men det gör mig inget!
Jag går in i detta med positiva tankar 
och inbillar mig att det kommer att bli jättebra;-)
OM 
det inte blir bra så har jag haft roligt under tiden
och då blir det nog bra i alla fall!!!

Go´ kväll på er och välkomna att titta in här:

Kram//Maja



12 kommentarer:

  1. Du är på god väg, bara '90' kvar.
    Må så gott

    SvaraRadera
  2. Klart att detta kommer att bli fint, det är det ju redan.

    kram Gudrun

    SvaraRadera
  3. Det blir säkert bra - som vanligt :-) Väntar på boken ..
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefina! Nu fick jag lite inspiration till att plocka ut tyger. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. Åhh... jag väntar på boken som nog kommit på avvägar! Men det ordnar sig nog,
    Dina block är jättefina och alldeles för många... tycker jag då förstås! Oj... det låter mycket med 100 st är man inte har börjat än!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Din kvilt kommer garanterat att bli fin. Det blir ju allt du syr. Jag väntar och väntar på min bok. Har ju sagt att jag bara ska sy blocken på syträffar. Undrar om jag kan hålla mig så länge?

    SvaraRadera
  7. Block 37 är ju kul. Akta så att Du inte får meteoriten i huvudet :-)
    Alla tio blocken är jättefina.
    kram

    SvaraRadera
  8. Jag tror att det kommer bli jättefint när du sätter samman alla block sen. Då kommer tygerna till sin rätt på ett annat sätt.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Dette ser spennende ut! 100 blokker, sprekt funnet på!

    SvaraRadera
  10. Underbara block! Snacka om att man blir sugen på Tuula Pink tyger ....faller väl oxå dit endera stunden
    kram
    vivianne

    SvaraRadera