torsdag 7 november 2013

En puss på kinden...

...och ett stort Tack, 
fick jag idag!
Jag hade ett litet "födelsedagskalas" för min
kompis som just fyllt år.
I paketet låg den lilla sjalen som jag stickade i 
måndags och tisdags.
Jag lät tillgången på garner bestämma storlek på arbetet 
och hade bara en meter kvar av det mångfärgade garnet
när jag maskat av maskorna och virkat den avslutande uddkanten!

Som vanligt tvättade jag mitt arbete i hårschampo 
och efterbehandlade med balsam (jag sköljer naturligtvis ur balsamet).

Tisdagsnatt och hela onsdag låg den på blockning.
Nu har den flyttat hemifrån och jag blev så "sugen" på att göra en 
till mig;-)

Detta är andra försöket!
Allt det turkosa kommer från en tänkt sjal, men som jag repar upp i samma
stund jag stickar denna nya!
Det grå är ett bouclégarn som visserligen gör att arbetet blir mjukt,
men kanske lite väl "sladdrigt".
Utvärdering sker under arbetets gång,
men jag repar inte upp en gång till!
Det är helt Ok med en liten sjal som bara täcker halsen också!!!

Vad tycker Ni?

Nu önskar jag Er God Natt!
Kram//Maja


6 kommentarer:

  1. Vilken fin present! Såna blir man glad över! Jag fick också en sån trekantig stor sjal i födelsedagspresent av min allra långvarigaste väninna och jag blev jätteglad för den!!
    Men jag undrar lite över hur dina händer mår av allt du håller på med?
    Kram och God Natt

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är jättebra med schalar i alla storlekar; ibland vill man vira in hela sig, ibland bara vira den runt halsen. Det är det som är bra med schalar, man kan göra hur många som helst! (Och intala sig att de är till olika ändamål...)

    SvaraRadera
  3. En dam kan inte få för många sjalar! Jag gillar färgerna på denna! Den blir säkert fin den också!

    SvaraRadera
  4. Men jag tror att den ligger fint runt axlar mm.Bra modell.

    SvaraRadera
  5. It's a beauty! Your handknit gifts are so wonderful, Maja (speaking from experience). I bet your friend was delighted!
    If it helps, I like to have scarves in varying sizes.

    SvaraRadera
  6. Vilken fin sjal! Alltid fina saker här inne! Ville bara säga att jag äntligen har blivit klar med plockepinn-filten. Den är absolut inte perfekt, men den är unik! *hahaha* Kram Ulrica =o)

    SvaraRadera