måndag 5 maj 2014

Gamla godingar

 Mina tankar går i cirklar, 
eller jag funderar på runda former.
Denna underbara kudde är det flera år sedan som jag kastade!
Hela familjen var överförtjust i den, så föga förvånande så slets den ut
på väldigt kort tid!
Vi låg och hängde över den i soffan och bara njöt!


Detta Afrikatäcke har någon, 
antagligen Anna på Annalunda, sytt.
Hon har i alla fall skänkt mittdelen till mig för att göra i ordning till ett Afrika täcke.
Jag tycker att leken med cirklarna och färgerna är alldeles underbar!
Kanten är mina gamla köksgardiner och naturligtvis har detta täcke
lämnat Sverige för länge sedan.

Hur går era tankar?
Har ni funderingar på att sy cirklar igen?
Jag funderar och ritar och någon dag kanske 
det blir några runda saker som sys i Paradiset.

Nu länkar jag till http://bambisyr-evaj.blogspot.se/
och hoppas på fler inspirationstillfällen!

Kram//Maja

8 kommentarer:

  1. Förstår att det var en stor favorit i familjen och en toppenhärlig "häng-kudde"! Urläckra färger och former också. Vet faktiskt inte om jag har gjort någonting runt på det där viset förut - tror att det kan vara så att jag gruvar mig för att det inte ska bli bra när jag syr. Men jag kanske ska testa!
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Cirklar ja de har jag sytt många quiltar med och det är så roligt ..vrida vända och placera lite hur som helst men jag är också så glad att du vill vara med och INSPIRERA på mitt Visa och Berätta,måndag!!Tack säger Bambi och Kram

    SvaraRadera
  3. Att röra sig i cirklar är inte helt fel... det är säkert nån som ruskar på sig och sätter igång!
    Täcket är jättefint och värmer säkert en baby redan!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag älskar cirklar, tycker det är så vackert på nåt vis:))
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Kul med runda former men inget för mig (när det gäller sy alltså!). Raka sömmar passar mig finfint!

    SvaraRadera
  6. Åh så fin kudde! Förstår att den var poppis!
    Ja, jag har tänkt cirklar länge, men kommer som aldrig till skott..

    SvaraRadera
  7. Det var länge sedan jag sydde cirklar och lite sugen blev jag. Spännande att se vad det blir som du syr.

    SvaraRadera
  8. Härliga alster du visar.
    Har bara en sak med cirklar, och den är inte ens färdig.
    Försökte frihnadskvilta på täcket, men blev inte bra. Och sprätta upp har inte blivit än. Synd för det var kul att sy cirklar.
    Kram

    SvaraRadera