lördag 10 maj 2014

Till och från!

 Till en vän som heter Ingeborg!

En namnsdagspresent som levererades lite för tidigt,
men "skickebudet" fick lämna det när han hade "vägarna förbi"!


I bland är det roligt att "smälla av en bild"
för att se hur det blir.

Tygerna är ett "scrapspotpurri" av
"3 Sister"-tyger från Moda.

Jag har kommit på att jag gillar att sy denna Tetran och naturligtvis 
testar jag hela tiden lite olika varianter på den.
***********************************************

Från en annan vän.
Jag älskar stadkantsarbeten!
Visst är min nåldyna fin! 
 Kortet som satt fästat runt den, 
(med sin skrivna hälsning) var en självkänsla-höjare för mig!
Tänk att en liten handling kan betyda så mycket för en annan människa!
Tack snälla Eva!

Inspirationen kom som ett brev på posten och idag bestämde jag mig 
för att sy en matchande liten Tetra.
Nu ska jag ha dessa stadkants-arbeten vid min Janome 1600.
Raksömsmaskinen är ju nämligen en dröm att sy stadkants-arbeten på!

Jag kände mig lite extra leksugen och mixade i hop två olika
dragkedjebitar.
Till råga på allt så plockade jag fram olika färgade dragare också.
Antagligen något jag kommer att ångra en annan dag,
men idag kändes det roligt att göra så!

Go´kväll på Er!

Kram//Maja





4 kommentarer:

  1. Du kommer inte att ångra dig, du kommer att bli glad var gpng du tittar på den. Der blev jag!!

    SvaraRadera
  2. Så söta små förvaringar!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Det blir så fint med stadkantsarbeten, både tetran och nåldynan är superfina. Har aldrig testat att sy något av stadkanter, får nog börja samla på mig lite. En ny förvaringsask till, suck. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  4. Så söta det blir dessa tetror! Skönt att se att du är igång igen... då kanske det finns hopp för mig snart också!
    Kram

    SvaraRadera