måndag 11 augusti 2014

När man behöver en present lite snabbt.

Så kan man ta två överblivna block med t.ex. kafferelaterade motiv.

För att få en bättre storlek så kan man lägga till en extra remsa högst upp och längst ned.

Baksida och dubbel Thermolanvadd, naturligtvis.

Tråd: Guterman nr:30 till att kvilta raka sömmar med och till sist en snedremsa att kanta med.

Gör en ögla och nåla fast, till upphängning, INNAN man

syr på remsan på baksidan och vänd över på framsidan och sy fast med en bra, 
dekorativ maskinsöm.

Så har man gjort, 
och så ska man göra mera grytlappar av gamla, överblivna block.
Men det gör man en annan gång!

Nu länkar man till http://bambisyr-evaj.blogspot.se/ 
och önskar 
ev. läsare en God Kväll!

Kram//Maja

10 kommentarer:

  1. Smidigt, snabbt och snyggt!!! Men om man nu inte får några block över, då?
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Snygga grytisar och så dekorativt det blir när man kviltar raksöm tätt. Tack för tipsen i bloggen! Kram

    SvaraRadera
  3. Snygga grytlappar! Jag skulle behöva ett helt gäng, får nog satsa på det.
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Så fina grytisar och superfin quiltning!! Kram från MonicaJ :)

    SvaraRadera
  5. Härliga grytisar!! Något man aldrig kan få nog av.Roligt att du vill vara med och INSPIRERA på min länk idag men jag saknar dig där........Bambikram

    SvaraRadera
  6. Så fina 'grytisar' du har tillverkat. Måste nog göra några själv.
    Må så gott

    SvaraRadera
  7. Vilken fin ide... undrar varför jag ständigt tittar lite ilsket på mina gamla grytisar ärvda efter mamma när man så enkelt skulle kunna sy nya??? Jag bara undrar??!! Nåt att tänka på nu när det svalare vädret gör att hjärnan inte kokar längre!!
    Tack för den idéväckaren!!
    Kram

    SvaraRadera