tisdag 23 september 2014

Det "drar sig mot" Mickelsmäss...

...och då "drar" vi, Bettan och jag, oss mot Falköping och
"Titti på Ranten".

Det är STOR-REA!!!


I hyllan med 30 cm bitar satt det skyltar med 50% rabatt.
Jag kände att jag "måste" hjälpa henne och tömma lite bland Brandon Mabelys tyger!
Känner mig lite elak bara,
 för det var inte många bitar som jag lämnade kvar åt andra intressenter!
Dags för ett nytt trådställ och ny leverantör.
Alltså hade hon 50% rabatt på tråden!

Hur mycket rabatt det var på tyget orkar jag inte ens räkna ut.
Just nu kostar utvalda tyger 30:-/m!!!

Jag fick med mig några till hem, 
men eftersom jag har lite funderingar på om de ska bli priser eller presenter
så behåller jag de bilderna för mig själv så länge!

Till sist så kunde jag inte motstå några band i disken:

Nu vill det till att hitta en lämplig placering för dom!

Som vanligt var det väldigt trevligt att träffa Titti och de olika damerna i hennes affär!
Att Bettan och jag fick en stund för oss själva på resan fram- och tillbaka var inte heller fel.
Vi har knappt hunnit med att prata med varandra sedan vi var på Quiltköping.

Förhoppningsvis gav denna inköpsresan mig
lusten att sy tillbaka!
Det är höst nu och
 jag känner hur jag helst vill kura ihop under några varma täcken
 och sitta med stickorna och skapa med garn.

Men innan dess har jag inspirationsträff på lördag 
och jag borde nog ta itu med mönsterskrivningen...

Kram på Er!

Maja



7 kommentarer:

  1. Oj, oj vilka fynd, visst är det skoj med REA! Kram Immi

    SvaraRadera
  2. Vilka fynd du har gjort!!! Skall bli kul att se vad det blir sen.
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  3. Oh, I love a good sale! Glad to see you found so many yummy fabrics to play with. :o) Love the owl ribbon - what a fun trim! Look forward to seeing what you will make with your lovely finds.

    SvaraRadera
  4. Kära nån här ska det sys förstår jag!!!Lycka till med det/Bambikram

    SvaraRadera
  5. När det är rea ska man passa på att handla och du har verkligen gjort fina fynd! Kram

    SvaraRadera
  6. Haha, vem kan motstå en rejäl rea??? Ibland tror jag att bara det där att köpa tygerna är själva huvudnöjet! Nej, skämt åsido, sy är roligast! Och vilka underbara tyger och annat smått och gott. Lyckliga er som har nära till rean!

    SvaraRadera
  7. Så klart att man handlar när det är rea ;)
    Det är härliga tyger du hittade, väntar med spänning på resultat under vinter.
    Må så gott

    SvaraRadera