lördag 24 januari 2015

Julklappskvilten

Visst kan man förstå att det finns en ung 
och väldigt lycklig tjej som äger denna kvilt?!

Hon har en mamma som bemästrar färger och energin som de ger!
"Min sydam" Birgit har sytt denna underbara täcke till sin dotter.

Tyvärr tog jag inga fotografier på detaljerna på den,
men dotterns namn är broderat på och 
sammansättningen av blocken är gjord så att förnamnets första bokstav 
syns (om man vet hur man ska titta).

Ja, det är en finurlig kvilt, 
men för mig är den som ett stort vitaminpiller,
en fanfar av glädje och fantasi!

Birgit har en fantastisk förmåga att blanda tyger med varandra! 
Här finns tyger från Kaffe Fassett kollektivet 
och strax bredvid dom sitter det batik.

Jag tror att alla de som känner mig vet att detta är en kvilt som 
verkligen fallit mig i smaken och jag kan bara gratulera Birgit till
ett otroligt lyckat arbete och dottern till den underbara julklappen!

Inget har sytts hemma i Paradiset idag.
Jag försöker lära mig textprogrammet i den nya datorn och det
kommer nog att fungera till slut!

Go´kväll på Er!

Kram//Maja


7 kommentarer:

  1. Vilken härlig vitamin kick!! Behövs denna årstid tycker jag.
    Må så gott

    SvaraRadera
  2. Håller helt med dig Maria!!!En underbar quilt!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. Den är verkligen jätteläcker och snygg!!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. En verklig snygg och trevlig kvilt, Tänk så bra det blir när man sätter ihop en massa färger! Kram

    SvaraRadera
  5. Enig med deg, dette er en fargeklatt og en vitaminquilt!

    SvaraRadera