torsdag 22 januari 2015

Lappen

Min färdiga kvilt var visst inte färdig!

Jag såg att jag glömt sätt dit en lapp med sömmerskans namn och
när hon sydde den.


Jag är urdålig på broderi, har svårt att hålla nålen och
väldigt ojämn i mitt handlag,
 men det är roligt att kunna se när man gjort sin kvilt!

Hur gör ni?
Namnar ni era arbeten?
Det är ju en härlig tanke att man faktiskt lämnat ett spår här på jorden.

Nu återstår att sy fast den på baksidan,
men det gör jag inte nu.

Jag har en tröja att sticka på och Antikrundan
 på TV är ett bra sällskap när man vill ta några varv!

Go kväll på er!

Kram//Maja


8 kommentarer:

  1. Jag namnar stora kviltar, antingen broderar jag som du gjort eller om jag är lite lat använder jag symaskinens bokstäver, blir helt ok det också. Ska jag ge bort något kvltrelaterat tycker jag absolut man ska namna det om det inte är för smått förstås, som necessärer och små kassar då sätter jag på en tryckt lapp som bara står mitt namn på! Kram

    SvaraRadera
  2. Hmm, jag är dålig på att namna. Ibland har jag broderat namn o årstal på tyget som jag haft som ram eller sashing med ton i ton tråd och då har mitt namn kommit på framsidan men ganska anonymt. Men mest glömmer jag eller så gör jag inte klar så många saker som behöver namning :))

    Ha en skön helg, kram.

    SvaraRadera
  3. Din namnlapp är ju riktigt söt, tycker jag. Och inte behöver man sy perfekt.... det är bara charmigt med lite personlighet. Men nog tycker jag du syr alldeles jättefint! :)
    kram igen :))

    SvaraRadera
  4. Söt namnlapp du gjort.
    Jag är väldigt dålig på att sätta lapp på mina arbeten. :(
    Tror av allt jag gjort så är det nog inte ens en handfull som fått lapp.
    Brukar dock sätta lapp på större arbeten som jag ger bort.
    Kram kerstin

    SvaraRadera
  5. Sedan en hel del år tillbaka namnar jag mina större arbeten, alltid med symaskinens bokstäver. Om det är en gåva skriver jag " Till XX från ....NN . och årtalet.
    På mina egna överkasst mm skriver jag bara årtal och namn.

    SvaraRadera
  6. Jag blev tillsagd av mina nära att jag måste namna. De liknade det med att en konstnär som målar alltid signerar tavlan. Så nu har jag försökt att namna.Glömmer det emellanåt men när jag gör det så har jag använt symaskinens bokstäver och satt lappen på baksidan.

    SvaraRadera
  7. Jag är urdålig på att namna mina kviltar och fast jag tycker att jag borde. Det är ju faktiskt roligt att se när den är gjord också.
    Trevlig helg!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Jag har inte kommit så långt i min utveckling än. *ler* jag brukar skriva med en penna än så länge. När jag kommer ihåg det. Får jobba på det! Kram Ulrica

    SvaraRadera