lördag 31 januari 2015

"Ranten resa"

I går var jag och Bettan i Falköping.

Fast egentligen vet jag inte.
Vi åker till Falköping och stannar hos "Titti på Ranten"!

Jag tror inte att vi gjort något annat i Falköping någon gång
när vi farit dit.
 Vi har aldrig promenerat i Falköping.
Inte gått runt i de fina parkerna eller varit inne i någon av de andra affärerna.
Jo, någon gång har vi besökt Osterian, men det är också allt!

In i Falköping, bort till Ranten och så hem igen!!!
Så blir det för oss när vi är på "inköpsresa"!

Vi vill ju hem och packa upp, 
kolla vad vi har handlat 
och lite granna "sparkat sig i rumpan"
 för att man glömt att handla någon bit som man ju egentligen tänkt!

Om någon ev. skulle vara intresserad,
 så kan jag visa några bilder på tyger som jag köpte.
*******
Jag har en låda där jag sparar röd/vita tyger, där ska det ena ligga,
tills jag kommer på vad jag ska sy i röd/vitt!
Det turkosa här ska bli gardiner till vårt kök.

Det svarta tyget med "kringelikrokar" kommer att bli foder till en väska.
Sybehörstyget ska förhoppningsvis bli ett skydd till min ena symaskin.

Det grå batiktyget med bruna "splaschar" 
ska bli nya gardiner till vardagsrummet
"Bra att ha tyger". Sådana tyger som jag borde ha lite mer av.

Batiktyger som bara "måste finnas på mina hyllor.

Vem vet några bitar av dessa tyger kommer säkert att bli vinster i mina
utmaningar, någon gång.

I morgon är det 1:a februari och då kommer jag att berätta vem 
som vunnit "Bokutmaningen" för Januari.

Har du tänkt att vara med så har Du fortfarande tid på Dig!

*Alla bloggningar som sker innan midnatt
 och som rapporteras under dagens kommentarsfält här i min blogg är med.

*Kom bara ihåg en länk till min blogg i Din egen text på Din blogg.

*Bild på Ditt arbete och bild på bokens framsida.

Kväll på Er!

Kram//Maja




6 kommentarer:

  1. Jeg er med på utmaningen. Teppe mangler bare 5 m håndsydd lukkekant. Bøkene er 5 og 3 år gamle. Kjempe moro å sy dette teppe. Vet ikke om jeg hadde valgt dette mønsteret hvis jeg ikke hadde lest at du utfordret oss. Takk

    SvaraRadera
  2. Ser ut som en mycket trevlig dag hos Titti på Ranten!! Härliga tyger du införskaffat. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  3. Precis så gör man när man har focus på det som är viktigt! Tyvärr har ingen bokutmaning hunnits med denna månad! Men jag jobbar på det!!

    SvaraRadera
  4. Det är rätta takter - finns det en tygaffär i stan så styr kosan dit - och sedan hem och kolla upp resultatet! :-)) En perfekt resa för mig!
    Kramisar

    SvaraRadera
  5. Snygga tyger! *hm* Får nog försöka hitta dit jag också. *hehe* Kram Ulrica

    SvaraRadera