måndag 16 februari 2015

Bokutmaningen i Februari

 Så fick jag till det!

Det är viktigt för mig att göra det som jag förutsatt mig.

I år SKA jag verkligen göra något utifrån de där böckerna som jag köpt!
Fast den där boken har jag INTE köpt!

Den liksom tygerna är en gåva från:

Jag har ändrat storlek på kvadraterna från boken 
och dessutom var mönstret ett mönster på en kvilt.
Nu blev det en ny löpare till köksbordet.
Jag är så snål med tyget så jag skar ner alla scrapsbitar till 1 1/2" remsor i olika längder.
Det finns nog inte så mycket annat jag kan sy av dem än några blockhus block 
och det tänker jag göra, men inte nu.

Hur går det med Er?
Har ni några böcker som väntar på att bli bläddrade i?

Nu gör jag måndagskväll och länkar till 

Ha det gott!

Kram//Maja



9 kommentarer:

  1. Pretty new table runner, Maja! I will have to see if our library has that book for me to borrow. I love flipping through books for inspiration any chance I get.

    SvaraRadera
  2. Tack Maria för din INSPIRATION och länkning till Visa och Berätta måndag!!Bambikramar

    SvaraRadera
  3. Härlig duk! Man blir glad av att se på den. Inget boksytt hos mig tyvärr.
    Annat vill bli färdigt först.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Underbart härliga färger i den löparen. Idén med att sy något ur varje bok du köpt är bra, men ibland använder jag mina böcker som må-lite-bättre-medicin. Bara att bläddra i dem kan få kreativiteten att flöda. Hurra för vackra saker/böcker.

    SvaraRadera
  5. Underbar löpare!! Min boksömnad är på G. Ska bara quilta den först. Återkommer :)
    Gun A

    SvaraRadera
  6. En färgsprakande löpare i jättefina färger! Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig löpare!
    Kram Mia

    SvaraRadera