lördag 21 februari 2015

Lustsömnad

I dag har jag ägnat mig åt lustsömnad!

Ni vet när man har den där härliga känslan,
 vid symaskinen att man plockar en lapp,
 som nog blir bra tillsammans med den här lappen och syr samman dom!

Jag har en plan och ett mönster.


Jag har t.o.m. sytt mönstret tidigare,
men då strikt och precist.
Var färg på sin plats!
Ordning och reda!

Som vanligt när jag syr på det viset så kommer tankarna:
-Vad händer om jag gör så här istället?
Om jag struntar i att vara färgbunden?
Om jag tar olika tyger både i mönster och i bakgrund?

Den första känslan som kommer är glädje!
Kul!
Vad roligt! 
Det ser levande ut!

Ibland kommer frågan:
-Vad 17 tänkte jag på?
-Hur kommer jag ur detta?

Ännu har jag inte kommit så långt i sömnaden så att jag vet hur det kommer att bli!

Flipp eller Flopp!

Det blir "Majigt" i alla fall och om jag härdar ut och blir klar så ska mina
"sydamer" på Skövde Symaskiner bli de första som får se alstret  på lördag.

Jag har alltså en vecka på mig att sy.
Undrar om detta verkligen kommer att fungera!?

************************************************

Måste Tacka för alla kommentarer om min senaste kofta!

Den är överlägset bäst och skönast av alla koftor jag stickat på senaste tiden!
Planer på en ny har redan infunnit sig, men det är ju det där med tiden!!! 

Nu vill jag önska trevlig lördagskväll!

Ha det gott!

Kram//Maja



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar