fredag 6 februari 2015

Var tog den här dagen vägen?

Den försvann i alla fall inte genom att jag satt och stickade!

Fast jag har stickat!

Jag har kommit in i en rutin som faktiskt fungerar för mig.

På dagen sysslar jag med lappteknik, 
mönsterskrivning och allt det där andra som ska hinnas med!

Som tur är har jag Zacke som ser till att jag kommer ut i friska luften, 
får lite dagsljus på mig
och en promenad i benen mitt på dagen varje dag!

När kvällen kommer så sätter jag mig i fåtöljen och stickar.
Sedan några kvällar tillbaka har jag detta på stickorna.

En tråd av vardera garnet.
Båda sorterna luktar spinnolja och är inte helt angenäma att sticka i,
men jag vet vad som väntar den som håller ut!
Jag kommer förhoppningsvis att få den skönaste koftan på länge!
Fast det är nog vad det tar...
...länge eller man ska nog hellre säga lång tid!

En sak är säker i alla fall.
Jag kan konstatera att jag har grått i nästan allt jag stickar!
Konstigt att jag inte har det i liknande proportion i min sömnad.

Nej, nu är det dags att sova!
I morgon förmiddag har jag ett gäng "Pinglor" 
att träffa  i Skövde Symaskiners lokaler!
Då ska det sys!

Ha det gott!
Kram//Maja



2 kommentarer:

  1. grå ull går inte att jämföra med grått tyg.
    Det är ju alldeles underbart med grå naturull, sån härlig blandning av alla ullstrån s blir till olika nyanser av grått. Det är därför Gotlandsfåret är min favoritras av får :))
    Ha en skön helg, kram.

    SvaraRadera
  2. Fina färger i koftan. Och tack för en rolig dag! Kram Ulrica =o)

    SvaraRadera