måndag 2 mars 2015

Afrikaträff

Eftermiddagen tillbringades tillsammans med en majoritet av "Afrikadamerna".
Det var trevligt, som vanligt, och det blev en del gjort i alla fall.

För visst är det så att en av anledningarna till att vi träffas är för att hålla kontakten.
Vi började 1997 och om vi håller på i två år till så kan vi fira 20-års jubileum!

Det är en rätt häftig tanke!
En av damerna och jag har en historia tillsammans sedan 1988.
Hon var då min lärare när jag läste till barnskötare.

Dessa kviltar var färdiga 
och jag fick ta med dem hem för vidare transport till Stenum.
Här kan Du se lite vad som skrivits om detta hjälparbete.

Monica har gjort "Resan jorden runt" 
och Ami har sytt samman olika testblock och på det viset räddat dom till att bli ett täcke.

Nästa träff är 30 Mars kl.13.00 i vanliga lokalen.
Ja, jag skriver det här, för jag vet att några av de som inte var på plats idag läser min blogg, så nu vet dom det;-).



Go´Kväll!

Kram//Maja

1 kommentar: