söndag 22 mars 2015

Förberedelser

Den ene sonen flyttar inom kort och jag hjälper till med lite
nödvändigheter.

Just nu känner jag mig nästan som hans sekreterare som ringer 
och fixar både det ena och det andra åt honom,
men hur ska man hinna ordna allt när man dessutom jobbar för fullt?

Vi kollade igenom lite tyger och valet föll på de här svarta med mönster.
Lite häftiga, men ändå inte allt för vilda.

Jag hade några färdiga småblock som parades ihop med lite nysytt.
Nu har han tre stycken grytlappar 
och av det resterande tyget ska det bli en duk.
Jag lär få "trolla med knäna" för det är bara några remsor kvar av tyget,
men det är ju lappteknik, 
så det ordnar sig nog!

Måste erkänna att jag blev förvånad när han kom 
och frågade om jag inte kunde sy en liten duk till honom!

Tror att det kan bli snyggt i ett helvitt kök 
och blir det inte det så får han väl lägga en ny beställning;-)

Ha det gott!

Kram//Maja



4 kommentarer:

  1. Kommer bli urläckert ihop med ett vitt kök!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Läckra grytlappar och jag är helt övertygad att du kommer att kunna trolla ihop en duk!
    och visst är det kul när ungdomarna vill ha något som vi kan sy till dem. Kram

    SvaraRadera
  3. Så kul att sy något till din son - och något som han kommer att ha så stor användning av. De är jättehäftiga!

    SvaraRadera
  4. Vilka tuffa grytisar du har sytt till sonen, tror också som Annika att du kan nog trolla med knäna!
    Kram

    SvaraRadera