måndag 30 mars 2015

Hur många gånger kan man ha äntligen som rubrik?

Äntligen!
Dessa härliga, färgrika, Stof-tyger 
har nu stått hoprullade som en bukett blommor i min tyghylla flera säsonger!
Om man ser det så, så blir det absolut billigare att köpa tyg än en bukett med tulpaner då och då!

Mönstret är "Rådhustrappan",
men eftersom jag har gjort en egen variant av den så kallar jag den för 
"Rådhustrappan med en tvist".

Kudden har varit färdig ett tag och är redan invigd och använd,
men det var först nu som "sydamerna" på Skövde Symaskiner testade på att sy den och olika varianter av den.

************************************
Idag har jag varit på Afrikadamernas syträff 
och för första gången på väldigt länge var vi alla samlade!
Så roligt det var att ses och Oj, vad det pratades!
**********************************

Jag hoppas att Ni har en trevlig kväll!
Här luktar det gott av nybryggt kaffe och jag ska förse mig med en slurk 
innan det blir dags att gå till sängs.
Jo, jag vet kaffe innan sängdags, men det funkar- än så länge!

Natti natti!

Maja




6 kommentarer:

  1. Läcker den var då!! Härligt det låter med en syträff - längtar efter en jag också! Bara få skratta och dela idéer och så sy, naturligtvis!
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Sicken läcker liten godbit du har sytt dig och umgåts med trevliga vänner. Det är livet det:))
    Må så gott

    SvaraRadera
  3. En sån härlig kudde, visst är det bra både med tulpaner och tyg?:O)) Kram Immi

    SvaraRadera
  4. Vad läckert det blev på det sättet! Kram Mia

    SvaraRadera
  5. En riktig piggelin kudde har du sytt till Er!!Bambikram

    SvaraRadera