fredag 20 mars 2015

Ingen har väl kunnat missa "Rocka sockorna"

Jag har gått runt så här idag.
Man kan ju tycka att det inte är något särskilt när man går runt ensam hemma 
med bara en hund till sällskap, 
men jag har haft besök och jag har varit ute och gått med dom väl synliga.

Det roliga är känslan som det gav mig att gå i omaka strumpor!

Jag kände mig busig och fri!
Liten släng av Pippi Långstrump rent av!

Jag hyllar de "olika" på detta sättet och tänker på killen som har något slags syndrom 
och som brukar gå förbi här med sin stödperson.

Av någon anledning så har han fäst sig vid mig och jag får veta allt om hur det går med hans liv
och att han tycker att Zacke är fin och jag snäll.
Senast vi sågs ville han inte gå förrän han gett mig en kram.

Tänk om vi "lika" kunde vara lika raka och trevliga mot varandra!
Jag menar inte att alla måste komma fram och kramas,
men ett hej har aldrig skadat någon och det borde man kunna kosta på sig, eller hur?

Så låt oss "Rocka" om så bara genom att sätta på omaka par strumpor och säga 
Hej till en medmänniska!

Kväll på Er!

Kram//Maja

3 kommentarer:

  1. I love your socks! i am finishing up the 2nd of my hand dyed yarn pair...such fun hugs, Julierose

    SvaraRadera
  2. Ha ha - this is why we are friends, I love wearing odd socks too! Hello, my dear, and I'm sorry I haven't been around for a couple of weeks. Hope you are well, have a great weekend x

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart att han ville ge dig en kram fina Maja

      Radera