onsdag 25 mars 2015

Sytt, vinnare och lite fira!

 I dag har jag och Bettan ägnat oss åt skypesömnad.

Hon syr sina "scrapskakor" av små snuttar och gamla bitar
och jag hittade ett mönster på en necessär från någon Tilda bok
(här hade det ju varit perfekt att visa en bild på boken och ha som en månadsutmaning, men jag hittade mönstret i en hög med gamla papper
och har ingen ork att leta upp vilken bok jag ritat av det från).
Söta och romantiska tyger från
"Titti på Ranten"
blev en liten "Tilda nesse".
Mönstret såg oanvänt ut så det är nog första gången jag syr en sådan här,
men inte den sista!
Jag har redan påbörjat en till, men den är inte färdig än!

******************************************
Så var det det där med gårdagens blogg och kommentarer!
Det är ju väldigt roligt att få läsa vad Ni tycker!
Jag har plockat fram en hög med scraps.
Som Ni kan se så är de två tyger med som jag just sytt min "Tilda nesse" av.
Jag tror att man kan få ihop en till av dem om man vill.

Vi har dragit lott och Helena kommer att få denna lilla hög.
Grattis till Dig!

Tack till Er alla för Era kommentarer!

Jag bestämmer mig för HÄR och NU att jag åter igen kommer att lotta ut 
"En hög scraps"
 varje månad till någon som kommenterat".

Det är ju trots allt kontakten med Er och Era åsikter som är roligt att ha och få!
**************************************************

Nu ska jag försöka att hinna med och "fira" lite med gubben!
Han "upptäckte" att vi har 25-årig förlovningsdag idag!
Så nu har vi 
fina blommor på bordet ;-).

Ha det gott!

Kram//Maja





3 kommentarer:

  1. Söt liten nesse!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Jippi! Tusen tack Maja. Jag blir så glad. Det ska verkligen bli spännande med ett litet tygpaket i lådan. Just nu sitter jag på jobbet, har färdigpackad resväska där hemma och i natt åker vi mot sol och värme. Så nu har jag något att längta hem till. Jättekram.

    SvaraRadera
  3. Vilken ursöt necessär. Och färgerna är jättefina ihop. Det är nåt märkligt med necessärer - så roliga att sy och man blir aldrig trött på att göra dem. Nu har jag länkat på min blogg om din bokutmaning:) Må så gott!

    SvaraRadera