lördag 4 april 2015

I stället för påskägg

Påskaftonskväll.
Jag är trött!

Fortsatta flyttbestyr och även om jag har skonats från de tyngsta arbetena
så har jag tagit till vana att promenera hem från sonens bostad i sällskap med Zacke.
Då får ha sin kvällspromenad och jag och maken motion.
Det är minst 4 km och väldigt blåsigt hela vägen.
Nu har jag dessutom tagit fram mina skor med rundade sulor så här tränas lår och stuss samtidigt.

En sak har vi alla i övriga familjen gemensamt och det är en lätt avundsjuka.
Han har fått den finaste utsikt man kan tänka sig.
Hela Billings-sluttningen breder ut sig framför hans fönster!

Idag hade jag tänkt att visa ännu en löpare på samma tema som igår,
men vart jag placerat de bilderna det funderar jag fortfarande på!
Nåja, det blir en annan dag!

Denna lilla necessär sydde jag en dag när jag varit och letat i tunnan med halvfärdigt material.
En hög med tumlare som bara behövdes sy samman och bli något!
Jag konstaterade att denna skulle lätt rymma 4-5 par trosor,
 som man kan packa ned i en ryggsäck om man ska ut på "galej" några dagar.
Någon "nesse" till allt det andra har jag inte hittat på än;-)

Ha det gott!

Kram//Maja



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar