fredag 17 april 2015

Yr...

...i huvudet av alla snurror?

Nej, men riktigt glad i sinnet!
Tidigare i våras fick jag ett paket med tygprover från Eva.
Dessa ljuvliga rosentyger har legat och väntat på att jag ska förstå vad de vill bli.

Så äntligen så fattade jag!
Snurror; snurror!!!

Åh, vad roligt jag har haft!
Naturligtvis också lite pilligt att sätta in de små blocken bland de stora,
 men det är ju sådant som jag gillar att hålla på med!

Baksidestyg och kantning är ett gammalt tyg som legat i hyllan och som nu nästan är helt slut!
Tyvärr, för det kommer jag att sakna!!!

Till sist kviltningen som jag tycker är både enkel, rolig och dekorativ!
En flerfärgad Robison Anton-tråd i mörk rosa.


Babytäckets storlek: 70 cm x 76 cm
eller
27½" x 30".

Tack snälla Eva för tygerna!
Detta är just den sortens utmaningar som jag gillar att få!
Tänk att det blev ett babytäcke till slut!

************************************************

En liten påminnelse bara!;-)

********************************************************************************
Jag länkar till:

*********************************************************************************

Ha en trevlig kväll!

Kram//Maja


6 kommentarer:

  1. Vilka helt UNDERBARA tyger!!!! Vet inte varför jag är så svag för rosor och rosa men det säger bara klick (som kungen sa). Hade jag haft den tyghögen hade det nog fått bli en "klappa-hög". Nu har jag skrivit och deltagit i bokutmaningen på min blogg. Välkommen att kika in till mig. Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. The Rose fabrics are so very pretty! And you have turned them into a beautiful quilt :)

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga tyger och fint täcke.
    Från
    Eva (träffades i onsdags hos Titti)

    SvaraRadera
  4. Underbara tyger som blev en underbar kvilt!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  5. Helt fantastiskt underbart och så romantisk. Jag gillade verkligen detta gulliga täcke

    SvaraRadera