onsdag 10 juni 2015

Den sommar som var...

...i fjor. Den var inte dum den!!!

När jag satte i ett gammalt minneskort i datorn för att kolla om det var några bilder på det
så hittade jag bland annat dessa.

Vi hade ett grönt tak över pergolan sommaren 2014.
Satt man i hammocken så satt man i skugga.
Å andra sidan var det så varmt så det gick knappt att vistas där ute.

Mängden med vindruvsklasar var enorm 
och de närmsta släktingarna samt grannarna fick mängder med frukt.

Hur det blir i år har vi ingen riktig aning om än,
men det finns en kart på det lilla körsbärsträdet!

****

Våra syrener är på väg att blomma över och Kaprifolen har börjat släppa kronblad.
Visserligen doftar den underbart, men det är kallt ute.
I alla fall tycker jag det!
Att sitta ute i de vindbyar som drar förbi hela tiden är tyvärr inget som roar mig.

Jag sitter mest i mitt paradis och där syr jag!
Samma sak som jag visat några gånger, så nu får det räcka med bilder på det!

I dag hade jag sällskap där inne när en syvän var och hälsade på!
Tänk vad trevligt man kan ha det då!!!

God Natt!

Kram//Maja


1 kommentar:

  1. Ja herregud, vilken sval försommar det varit - nog längtar man efter lite värme nu!

    SvaraRadera