söndag 7 juni 2015

Man är väl flexibel...

...tänkte jag och lade undan alla andra lapptekniksarbeten och kontaktade Carina!

-Visst vill vi väl sy scrapskviltar tillsammans med varandra och Crazymom (AmandaJean).?
Carina och jag har ju "bara" varsin "fultygskvilt" på gång och dessutom syr jag ju stjärnor med tyger som kommer från hennes syrum.
Vi har idkat byteshandel och det är så roligt och spännande att sy med tyger som man bara har i begränsad mängd.

Jag har pratat lite med min sykompis Bettan också och försökt att "så ett frö" för att inspirera att sy scrapskviltar, men
jag är inte säker på om hon tänker nappa på ide´n.

Hur som helst.
Mina Svenska flaggor, som jag sydde igår, blev startskottet för min nya scrapskvilt.
Denna scrapssömnaden är så rolig!!!

Syrummet är nu dammigare och stökigare än på länge och jag har lyssnat färdigt på ännu en bok!

"Svarta lådan" av Michael Connelly
Även de jättebra, men nu har jag slut på Connelly böcker i hyllan.

Ha det så gott och God Natt!

Kram//Maja

1 kommentar:

  1. Såg det där hos AmandaJean och tyckte att det såg så roligt ut - är det inte knepigt att få ihop bitarna till något större sedan?
    Kramisar

    SvaraRadera