fredag 26 juni 2015

Stickat!!!

Här står jag och kan inget annat än att le lite glatt!
Äntligen är min tröja klar och äntligen blev den torr!

I onsdags hade jag avmaskat alla maskorna, 
fäst alla trådar och tvättat i hårschampo och balsam.

Efter tio minuter i torktumlaren lades den ut på yogamattorna för att torka.

I morse gick det äntligen att prova och se hur den passade efter behandlingen den fick!

Rätt okay, eller hur?

Den är stickad med två trådar Supersoft från Magasin Duett.

Jag har hela tiden bytt bara den ena garnändan så att färgerna får gå omlott.
Ärmarna är stickade i helt olika nyanser.

Här måste jag nog Tacka min sykompis Birgit som fick mig att ta tag i stickorna igen och göra klart.
Tänk vad lite pepping och trevliga ord kan göra för skaparglädjen!


Bilder från alla håll och kanter, men så får det bli!

Idag har KM och jag 23-årig bröllopsdag!
Det har vi firat genom att vara på kalas för min brorson Olle!

Det han fick visar jag i morgon!


Nu ska jag umgås med mannen i mitt liv!

Ha det!!!

Kram//Maja

6 kommentarer:

  1. Such pretty colors. It looks so cozy. Very nice finish!

    SvaraRadera
  2. Grattis till Dig o Mats på bröllopsdagen.
    kram
    PS fin tröja oxå

    SvaraRadera
  3. Grattis på bröllopsdagen! Härliga färger du har i tröjan!

    SvaraRadera
  4. Grattis på bröllopsdagen! Jättefin tröja med härliga färger! Varför tvättar du den i schampo och balsam? Jag har stickat en del förr i tiden men aldrig hört talas om det?

    SvaraRadera
  5. Så färgglatt och Majigt!! Tycker din tröja blev fin, den ser varm och skön ut!! Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  6. Gorgeous sweater, Maja! You look beautiful in those happy colours. I'm always so amazed at how fast you can knit - you are so talented!

    SvaraRadera