tisdag 14 juli 2015

-Men, hade de inget "glaare" att välja på?

Orden är min sykompis Bettans,
 när hon för någon timma sedan fick se min fina hög med 30 cm bitar
 som jag köpt av Tyger & Ting på mässan i Mora.

Vi är ju västgötar och här gillar vi "glaare" saker.

Jag fick min 50-års present i förskott av svärmor med uppmaningen att köpa mig något på mässan.
Något som jag ville ha, men  kanske inte skulle köpt annars.
Dessa tyger i "oglaa färger" blev mitt val.
Vackra och finstämda och jag ser fram emot att sy något av dem.

*****************************************

Idag har jag sytt så "det ryker"!
När jag bloggat färdigt ska jag ta en kopp kaffe och sedan har jag en liten stunds sömnad innan 
dessa bitar faktiskt blivit ett dubbelsängstäcke!!!
Carina och jag har satt sista september som slutdatum/visningsdatum på dessa kviltar,
men om hon ger mig lov att visa min kvilt innan så kommer det bild.
Annars får vi vänta...
Det har varit tungt och jobbigt, 
men nu har jag bara den sista metern kvar av handsömnad av lukkekant!

Jag vet i alla fall en som blev inspirerad och 
som funderar på att sy sig ett eget sängtäcke efter att ha sett mitt!
Kul att kunna inspirera och visa att det går om man bara vill,
 tar sig tid och sätter sig och gör jobbet!!!

Tyvärr syns det knappt i min låda med scraps,
men istället för att sortera tillbaka scrapsen i sina bagar,
 så kan jag ju alltid fundera på om jag ska sy ett täcke till!

Nej, nu luktar här gott av kaffe och det är dags att sluta!

Trevlig kväll på Er!

Kram//Maja

7 kommentarer:

  1. Jag ser fram emot att få se din kvilt när den är färdig. Den är ju verkligen i glaa färger, eller hur. Jag gillar färgerna som anses oglaa också. De ser jättefina ut.

    SvaraRadera
  2. Oj det var kontraster!! Ditt täcke i glaafärger är verkligen läckert , skall bli roligt att se hela:). Din tygpakken från Tyger o Ting är i min smak, underbara och mjuka färger, skall också bli roligt att se vad du syr av den. Må så gott. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot att få se ditt täcke - det lovar gott det lilla du visar!! Och Tyger och Ting har så fantastiskt vackra tyger, även om de är betydligt mer dämpade än de du använder i vanliga fall. Det täcke jag håller på med, och som kanske blir klar någongång, är just i tyger från dem. Ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  4. Det var väl underbart fina tyger, ibland måste man utmana sig själv...det har jag gjort och samtidigt har jag länkat till dig:O)) Kram Immi

    SvaraRadera
  5. Det ska bli spännande att se vad du syr av de inte Majiga tygerna från tyger och ting. Jag älskar deras tyger, men har aldrig ägt eller sytt något av dem.

    SvaraRadera
  6. Det ska bli spännande att se vad du syr av de inte Majiga tygerna från tyger och ting. Jag älskar deras tyger, men har aldrig ägt eller sytt något av dem.

    SvaraRadera
  7. Oj, har Du handlat gunillatyger. Kul att få se vad det blir eller du kanske blandar upp dem med dina vanliga färgglada?
    kram

    SvaraRadera