onsdag 23 september 2015

Att använda, använda!!!

Jag har bestämt mig för att sluta spara på mina finaste tyger!

Visst är det roligt att se dom ligga i sina skålar och på faten i mina vitrinskåp, 
men någon gång måste de få komma till användning!

Just nu syr jag många presenter och en del kan inte visas upp ännu,
 men så vill jag visa vad jag gjort idag.
Framför allt berätta vad jag lärde mig av det månadslånga "köpförbudet".

Fina tyger blir ju inte förstörda för att de används!
Tvärt om!
Nu har jag nästan gjort slut på det ena av dom och de andra finns bara scrapsbitar kvar av.
De flesta av tygerna i denna lilla förvaring köptes i USA av en väninna till mig.
Det var för flera år sedan!
Jag har tittat och tittat på dem, 
men så idag så fick de äntligen komma till användning!

Nu är jag väl kanske lite knäpp som syr en så "gullegullig" liten förvaring till en vuxen kvinna,
men min förhoppning är att hon, liksom jag, har barnasinnet kvar och att hon kommer att gilla sin lilla nya sak.

Under mitt"tygköpsförbud" passade jag på att beställa nya namnlappar.

Egentligen tycker jag att jag borde valt svensk text på allt,
men "Handgjort med kärlek" låter så dumt för mig.

Nu härmade jag istället min goda bloggarvän Jennifer och skrev ungefär som hon.
Enda skillnaden är ju att hon faktiskt är engelska och skriver på sitt språk!

Ha det gott!


Kram//Maja

12 kommentarer:

  1. Jättesöt förvaring du sytt till din vän hon blir säkert nöjd. Fina namnlappar du köpt!

    SvaraRadera
  2. Jättesöt förvaring du sytt till din vän hon blir säkert nöjd. Fina namnlappar du köpt!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du gör alldeles rätt; man är alldeles för benägen att lägga undan och spara, och visst, det är roligt att titta på sina garner och tyger också, men ännu roligare är det ju att faktiskt använda dem! (Och då kan man ju köpa nytt att fylla upp i skåpen med.... win-win!)

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul att "dyrgriparna" kommer till användning, vi kan ju fortfarande titta och klappa på dem efter vi använt dem. Jag håller på med ett täcke av sådana tyger och jag känner mig så nöjd. :)
    Namnlapparna tyckte jag var jättefina och jag kan bara hålla med dig om att din text hörs bättre på engelska än på svenska.

    SvaraRadera
  5. Det är klart att man skall använda sina "fintyger", fastän det är svårt ibland att skära i dem. Jag gillar skarpt din klarblå etikett. Var har du beställt den?

    SvaraRadera
  6. Så söt förvaring, hon kommer att bli jätteglad!
    Jag lärde mig en gång att "man ska använda sina favorittyger, man får snart nya favoriter!"

    SvaraRadera
  7. Nu är jag vaken igen!!!
    Men åhh vad du har sytt mycket medan jag "sovit"! Massor av fina alster har du fixat till!
    Du var duktig som kunde hålla ut i din avhållsamhetsmånad!! :D
    Så klart att vi ska använda fintygerna...det blir ju fint resultat av såna!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  8. Annika har så rätt, använda favorittygerna för snart får du nya favoriter!
    Fin förvaring som kommer att glädja mottagaren.
    kram

    SvaraRadera
  9. Så fin liten "väska" och söta namnlappar!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  10. Vilken gullig liten förvaring och inte blir man för gammal för sånt.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Fina namnlappar tycker jag och Nesser är underbar!😀

    SvaraRadera
  12. Bara så underbart söt den lilla förvaringen. Ingen kan motstå något så sött. Kram

    SvaraRadera