måndag 26 oktober 2015

Ännu en hemlighet...

...som jag nu kan visa upp.

Specialdesignat "Paddfodral" till brorsdottern.
Vi hade en rolig stund när vi valde och vrakade i mina tyger 
så att hon till sist kunde få sin utlovade födelsedagspresent.

Det är alltid lika roligt att få tänka ut och konstruera en egen lösning.
Här hade jag bara färgval, storlek och praktisk att använda som ledord.

Jag broderade hennes namn och adress och sydde fast i det stora facket.

Baksidan fick en ficka för ev. lösa blad och i den lilla mässingsringen är det tänkt att 
den lilla förvaringen ska kunna hänga.

I denna kan man ha vad som faller en in.
Antagligen pennor, linjaler och lite radergummi, 
men också cerat, fickpengar, anteckningsblock och busskort kanske.

Ännu en hemlighet avprickad från listan!

Ha det gott!

Kram//Maja

P.s. Det är väl fortfarande måndag?
Jag länkar till Evaj!


12 kommentarer:

  1. Tack Maria för din länkning(den är öppen hela tisdagen också!!)och den inspiration du ger oss alla på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  2. Så läckert! Jag gillar blått också, bland alla färger! Din brorsdotter kommer att älska det.

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga alster du sytt! Och i blått som är min favoritfärg. :)
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  4. Härlig och praktisk med alla små gömmor i den: Kram Immi

    SvaraRadera
  5. Blått är flott! Fint fodral och fin förvaring!
    kram

    SvaraRadera
  6. Fodralet blev ju jättefint och trevligt med den lilla förvaringen!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Så fina förvaringar till paddan m.m.
    Kram

    SvaraRadera
  8. En flott bursdagsgave! Ekstra kjekt når du har konstruert selv, slik at ingen har likedan :)

    SvaraRadera
  9. Så snyggt paddfodral! Fin som en aftonväska! Hur har du gjort stängningen? En tryckknapp under bandet?
    Och så en praktisk förvaring till nätsladd och läppstift! 😉
    Bra present!

    SvaraRadera