torsdag 22 oktober 2015

Nä, nu blommar det!

Fast bara här i bloggen!!!

Jag trodde att jag var frisk och började träna igen 
och nu sitter jag här med halsont,
slem i halsen och värkande bihålor!

Redan nu har jag tagit beslutet att inte åka till Skövde Symaskiner 
och sy tillsammans med "damerna"på lördag,
men så kom jag på att jag inte visat vad jag och Birgit sydde på senaste träffen.

Min blomma är den med orange kronblad och likadana blad.
Jag passade på att använda provbitarna av batiktyger som jag fått av
"Titti på Ranten" för någon vecka sedan.

Bakgrunden och mitten på blomman köpte jag av Annas batik på mässan i Mora i somras.

Att det blev en stjälk överhuvudtaget har jag Birgit att tacka för!
Jag drabbades av "hjärnsläpp" 
och klippte sönder min stjälk för att kolla så jag hade rätt sömsmån!!

(Ni vet väl att man kan kolla sömsmånen genom att skära till tre stycken 1½" remsor och sy samman dem till en liten "kaka". Efter lite pressning så ska mittenremsan vara 1").

Det var min, 
men de bitarna jag hade med för att testa sömsmånen låg kvar i väskan 
och jag klippte glatt min stjälk i tre delar!!!
Stort Tack till Birgit!!!

Jag bestämmer genast att visa boken en gång till och ha den som Oktobermånads boktips
-igen!
Vilken bok detta är!!!

Hur går det för Er?
Har Ni sytt ur någon bok Ni kan rekommendera?


Ha en bra dag och Ta hand om Er!

kram//Maja


3 kommentarer:

  1. Så soliga färgglada blommor kan behövas en så grå dag som denna, jättehärliga! Birgitta i Bollebygd

    SvaraRadera
  2. Du trodde att du var frisk... jo jag tackar jag! Du bestämde nog att det var så tills du blev överbevisad om motsatsen! Rätt ??
    Blommor så sent i oktober är ju roligt och tänk att de fick en stjälk trots allt! Här blommar höstastern med sina små blå blommor!
    Krya på dig nu!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fina solroser!
    Majas egensådda har nu gått i frö och får stå kvar som vintermat till fåglarna.

    SvaraRadera