tisdag 10 november 2015

Jodå, jag finns här!

Även om man kunde tro att jag gått i ide så har jag faktiskt inte det!

De senaste veckorna har jag varit fullt upptagen med att sy sonens sängöverkast 
och även om det, i princip, är färdigt, så hänger det på den sista lilla detaljen!
NAMNLAPPEN!

Förhoppningsvis får tar jag mig tid och broderar den någon kväll i veckan. 
Det vore skönt att kunna dra ett streck över den önskningen och gå vidare till nästa.

Jag har i alla fall tagit hand om scrapsen från den och sytt ett barntäcke.
Storleken på detta täcke är 85 x 90 cm och det är tänkt att doneras till
något litet flyktingbarn.
Det är något år sedan jag var in och lämnade av 15 stycken babytäcken till
"Lyktan" här i Skövde och nu ska jag snart  åka dit igen.
Denna gång har jag stickat slut på en hel del av mina garnstumpar 
och det har än så länge blivit 6 par barnstrumpor.


Kviltningen är ingenting att skryta med!
Det är längesedan jag frihandskviltade nu och 
jag gjorde det enkelt för mig och såg till att barntäcket blev kviltat, 
men inget särskilt avancerat.
Jag kan inte "hjälpa det", men jag gillar verkligen att sy av överblivet och här blev det en
 "blå häxkittel".

Förhoppningsvis behöver det inte dröja så länge till nästa bloggning,
men "Orsa kompani" lovar inget!

Nu ska jag ta och "Leka lite" med en idé som jag har!

På återseende!

Kram//Maja

6 kommentarer:

  1. I love that little quilt; it does not have to be "difficult" to be pretty, i think. those hearts say it all! I believe that a child will just love it so much...hugs, julierose

    SvaraRadera
  2. Det är säkert något litet barn som blir jätteglad över att få ditt fina täcke. Kram

    SvaraRadera
  3. Halloj,
    tänk att det är så skoj att sy av rester. Jag tycker det är bland det roligaste som finns med lapptekniken.... att får sy ihop ett nytt tyg av diverse småbitar :))
    Ditt täcke är toppenfint, applikationerna är "pricken över i:et"
    Lek vidare du, och visa gärna upp och inspirera :)
    ... paket kommer till dej endera dagen.
    Ha det gott, ta hand om dej. Kram!

    SvaraRadera
  4. Häxkittlar är Du duktig på att göra. Litet fint blått täcke att glädja någon med. Gulle Dej!
    kram

    SvaraRadera
  5. Så skönt att veta att även du är vaken mörkret till trots!
    Fina täcken hinner du ju med att sy medan du syr stora grejor till sonen! Snacka om simultanförmåga!
    Kram och Zacke klia lite

    SvaraRadera
  6. Flott quilt du har laget og tanken om å gi det bort til en flyktning er veldig god :-)

    SvaraRadera