fredag 12 februari 2016

Färdiga fredag!

 Fortsatta problem med datorn, som lagats och nu nya problem med fotoprogrammet, gör att jag helt tappat stinget!

Här kommer ett litet potpurri med arbeten som blivit färdiga idag!
Jag kom fram till att jag måste sy färdigt något innan jag fick börja på nya saker!

Därför har min blomlöpare med mönster från Bengt Svenningsson från "Tyger och Ting" äntligen blivit färdig!
Mönstret köptes för "evigheter" sedan och arbetet syddes direkt!
Sedan har den legat!
I går och idag kviltades den och kantades.
"Lätt som en plätt"! Tog väl bara några timmar för att få den färdig!


"Plockepinn" löparen som ligger högst upp till höger designade jag  för några år sedan och vi sydde den på Skövde Symaskiner, men den har legat orörd tills förra sommaren, då Sanna frihandskviltade.
Idag fick den kant. "Lätt som en plätt"!!


Bonaden/ barntäcket sytt med tyger från Kaffe Fasset Kollektivet har hängt på min designvägg sedan i höstas.
I går kviltade jag och sydde på kantremsan.
Idag sydde jag ner den för hand.
Varför har jag väntat?
"Lätt som en plätt"!

Jag blir så trött på mig själv som inte har disciplinen att sy färdigt saker med en gång!
Det som inte blir klart inom en- två veckor hos mig, riskerar att aldrig bli klart, eller om det har tur om tio år!

Jag har mer färdiga saker, men det får räcka med att visa upp dessa arbeten nu.

Jag länkar till AmandaJean, då alla dessa arbeten blev färdiga på en fredag:
http://crazymomquilts.blogspot.se/2016/02/micro-geese-mini-quilt.html

Ha det gott!

Kram//Maja


7 kommentarer:

  1. Waow, vad du hunnit mycket. Så fina alster. Älskar KF täcket. Så läckert. Jag har bara däckat i soffan med stickning och iPad.

    SvaraRadera
  2. Jättefina saker alla du sytt! Det är "Maja-färger" du har använt, härliga glada "gla-färger" som jag gillar. Den med blommor är väldigt fin! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Så härligt färgglada saker du har sytt. Visst är det trist med de där sista detaljerna som ska göras. En gång i tiden gjorde jag alltid färdigt en sak innan jag började med nå¨got nytt och förstod inte alla de som hade Ufon. Men det var då, det :-)

    SvaraRadera
  4. Härliga alster du fått klart. Och alla i härligt ljuvliga färger!
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  5. Ja, det där känner jag igen :) Gillar din blomsterlöpare, så fräsh!!!

    SvaraRadera
  6. Blommorna är så läckra.
    Känner igen det där med att starta och inte avsluta...

    SvaraRadera
  7. ...men när du avslutar då gör du det ordentligt! Tre färdiga på en och samma dag. Det är väl suveränt. Jag älskar den med blommorna, jättehärligt mönster och fina färger.

    SvaraRadera