onsdag 30 mars 2016

Halloj, där!

Tänk vad fort tiden går!

Påsken hann att försvinna innan jag ens han ut här och skriva ett litet hej!
Tänkte i a f visa några bilder av vad jag har sysslat med på sista tiden.

En vän skrev och frågade om jag hade någon brun kvilt som hon kunde ev. få köpa.
Det hade jag inte!
Under påsken sydde jag denna toppen och hängde (för fotografering) på vår vardagsrumsvägg.
Den såg så snygg ut där så där hänger toppen fortfarande 
och jag vet faktiskt inte om den är till salu!!!
Både jag och KM har fattat tycke för den!



Påsk har inneburit en hel del tv-sändningar med hästsport.
Jag måste bara ha något i händerna 
och denna gång blev det början på en stor sjal i en något "mysko" rosa ton.


Sist men inte minst, blev jag påmind via mail att det var dags att anmäla sina block
Bäst att göra det, även om jag ligger lite efter i produktionen...

Blocken blir stora och mönstren är lätta HST,
 men det är bra för då kommer tygerna mer till sin rätt!

Dessa tyger är sparade sedan Sanna var på den stora
 Quiltmässan i Galway på Irland när hon bodde där.
Jag planerar att göra ett barntäcke av dem
 och kanske blir jag mormor någon gång och då kan tygerna få vända tillbaka till inköparen;-)


Ha det nu så gott så hörs vi i April!

Kram//Maja




1 kommentar:

  1. Thanks for posting your HST blocks. I like seeing all the different colors people are using! Your knitted project looks so pretty. I love the quilt top you have on your wall - that was a fast one, but it looks so nice! Sehr gut!

    SvaraRadera